Alcotec 23% turbojäst

kr69,00 4 artiklar i lager
EAN:
693062010690
Antal:
  • Produktreferens: 1518940-3655593
  • Plane icon Skickas inom 24 timmar
  • Frakt från Storbritannien
  • Leveranskostnad till Sverige kr167,12

Hem moonshine making har tagit ytterligare ett steg framåt. Med den nya Alcotec 23% turbo rent, är det nu möjligt att bryta den magiska 20% alkohol hinder enbart genom jäsning. Detta kommer att ta ditt reflux fortfarande till nya höjder

Den nya Alcotec 23% turbojäst är uppbyggd kring en helt ny klass av recept som innehåller aktivt kol, närvarande under jäsningen. Tillsammans med nya jäststammar och en annan typ av spårämnen, kan vi nu göra mer alkohol från en jäsning än någonsin tidigare och när den används med kvalitets destillation utrustning för att göra hembränt, som en bra reflux fortfarande - det kommer att producera mer alkohol än någonsin tidigare.

Glöm vad hemmet destillation handboken säger om maximal alkohol. Med Alcotec 23%, världens första riktiga över-20%-alkohol turbojäst, kan du nu trycka alkohol avkastning över alla tidigare gränser, speciellt om du använder en reflux fortfarande.

Instruktioner:

25 liter 23% alkohol i 9 dagar Blanda varmt och kallt vatten till en vätsketemperatur av 40 C i en steriliserad fermenterare (förmåga att hålla minst 27 liter). Justera volymen till exakt 18 litres.Add 10,5 kilo Brewing socker (glukos monohydrat) och blanda väl tills vätskan är helt klar. Använd inte några andra sugars.Add innehållet i alla tre påsar (jäst, näringsämnen och aktivt kol) till vätskan. OBS: skaka kol påsen innan du öppnar för att se till att det inte finns några klumpar, speciellt nära kanterna på påsen. Efter 3 timmar - försiktigt rör i skum / fradga (förhindrar skumning under senare) Låt jäsa i rumstemperatur. (18 C - 24 C) i 7 dagar (tills ingen mer aktivitet - kan ta 1-2 dagar extra om sval temp ).

OBS: Om omgivningstemperaturen är över 24 C jäsningen kommer att hålla i förtid.

OBS: Tänk alltid risken för läckor, skumning etc när man väljer var man ska sätta fermenter.Add ett bra klarningsmedel (Alcotec Turbo Klar eller liknande) och låt klar i 2 dagar (tvätt behöver inte vara helt klar för destillering) eller längre om du planerar att använda den utan destillering.

OBS: Det är viktigt att använda turbo klar, annars oönskade ämnen absorberas under jäsningen kommer att släppas igen under boiling.Siphon off och din tvätt är klar för destillering eller annan användning.

Stapling:

Jäsning Större volymer (över 25 liter)

Dont ens tänka på det. Denna turbo är så extrem, är det optimerat för 25 liter och det kommer att överhettas grovt om du försöker att jäsa en större volym

En mucy bättre alternativ är att använda Alcotec 48. Denna turbo kommer att hantera stapling i viss mån, men receptet tar fortfarande en viss mängd tweaking (förslag är att lägga max 6-7 kg socker per 25 liter och inte jäser över 100 liter). Du kan fortfarande få lite restsocker, men det samlade resultatet kommer att bli bättre.

Produkterna levereras av självständiga detaljhandlare belägna runt om i Europa. Leveranstiderna och fraktavgifterna varierar beroende på var återförsäljaren har sitt säte och det valda leveranssättet.

Du kan välja ett av följande leveranssätt:

Vi skickar en leveransbekräftelse till din e-postadress så snart din beställning har gått iväg. Du kan också kontrollera beställningens status på Min profil  Mina beställningar.

Leveranstiden till svåråtkomliga ställen är längre.

We do our best to ensure that the products that you order are delivered to you in full and according to your specifications. However, should you receive an incomplete order, or items different from the ones you ordered, or there is some other reason why you are not satisfied with the order, you may return the order, or any products included in the order, and receive a full refund for the items.

Certain products purchased at Fruugo cannot be returned. They fall in the following categories:

Please take reasonable care of the goods whilst in your care. Any goods returned must be in a resaleable condition. They must be unworn/unused with original tags attached and in original packaging. It is your responsibility to ensure that the goods are appropriately packaged to ensure they are not damaged in return transit.

Notifying us of a return

If you wish to return an order, or some of the products included in an order, please notify Fruugo customer care within 14 days of receiving the goods, including the following information:

Our customer care will send you specific instructions on how to ship the return package(s) to the retailer(s). Please do not ship the return package before you receive the instructions.

Shipping products back to retailers

Goods must be returned without undue delay and in any event not later than 14 days after notifying us of your cancellation.

If you are returning products to several retailers, you should distribute the products accordingly and send the products to those retailers who shipped them to you initially. 

We strongly recommend that you use registered mail (and insure any high-value packages), since neither Fruugo nor the retailer take responsibility for shipments that are lost or damaged during return transportation.

Please ensure you retain a proof of postage receipt so in the unlikely event your parcel goes missing, you will have proof you sent it.

Refunds

You will be refunded within 14 days of the retailer receiving back the goods. We will notify you by e-mail once the products reach the retailer and are accepted for return. Where a retailer has offered to collect the goods, you will be refunded within 14 days of cancelling your contract.

Unless a product or products you wish to return arrived to you damaged or faulty, you are responsible for the return transportation costs.

Providing you are returning all the products from a specific retailer, we will refund the standard shipping costs you paid for the original delivery. If you chose to pay for a non-standard delivery, we will only refund the cost of our least expensive, standard delivery. 

Damaged or faulty goods

If you receive a damaged, broken, or defective product, please notify Fruugo customer care as soon as possible. Include at least the following information:

We will generally instruct you to ship the damaged product back to the retailer. As soon as it reaches the retailer, they will send you a replacement product. If the replacement can't be made, or if you wish to cancel the order, you will be refunded in full. You will also be reimbursed for reasonable returns postage costs for damaged or faulty goods once we have received your postage receipt.

If the outer packaging of your order is clearly damaged on arrival, and you are suspecting that the products are damaged as well, you can either reject the delivery or accept the goods and sign for them as damaged. In both instances, please notify Fruugo customer care as soon as possible.

Refusing delivery

If you refuse to accept delivery of all or part of your order (where the products or packaging do not appear to be damaged or defective) you will be responsible for the postage charges. Any fees and charges incurred by the retailer due to a package being refused will be deducted from your merchandise refund.

 

Fler produkter från Goodlife