Blue Sun Jar - LED Night Light by SUCK UK

kr219,00 5 artiklar i lager
EAN:
5060043060596
Antal:
  • Produktreferens: 2202420-4973275
  • Plane icon Skickas inom 24 timmar
  • Frakt från Storbritannien
  • Leveranskostnad till Sverige kr122,18

Blue Sun Jar - LED Night Light by SUCK UK. The glass jar stores sunlight for the night time. Designed by the fabulous Tobias Wong just for SUCK UK

The Sun Jar collects and stores sunlight so that you can see in the dark. Suitable for use indoors or in the garden. Really simple - just a solar panel, battery and LED light. A jam jar stores jam. A sun jar collects and stores sunshine so that you can get use it at night. In the day leave your Sun Jar outside - or in a sunny window for several hours to charge. At night your Sun Jar lights up automatically. It is made with a traditional Mason Jar and inside the sun jar is a highly efficient solar cell, rechargeable battery and blue LED lamp. When the jar is placed in sunlight, the solar cell creates an electrical current that charges the battery over the course of the day. This energy is then used at night to power the LED lamp inside the jar. The light emitted is diffused by the frosted jar and gives the appearance of blue sunlight. Sun Jars work best outdoors in DIRECT sunshine

Solar powered lamp that gives you free sunlight forever

Suitable for indoor and outdoor use - Mason Jars are beautiful and - by their very nature - watertight, so the Sun Jar can happily be left outside in any weather conditions. A perfect garden light or nightlight for a child's bedroom. You may have noticed that there is no switch on the Sun Jar - in fact there are no visible controls at all. A light sensor inside the jar automatically activates the lights when it gets dark (or the lights are turned out

). There is an override switch inside the lid to turn off the light at night if you prefer. Automatic switch on - The Sun Jar has a built-in light sensor, and switches on and off automatically when it gets dark or light. The Sun Jar MUST be in the dark to light up. Charging - The battery needs sun to fully charge, and your Sun Jar may need charging before its first use. Leave outside or in a sunny window in DIRECT SUNLIGHT. It will require several hours and, in overcast conditions, we recommend charging for a few days. Manual Switch Off - If you do not want your Sun Jar to light up when it gets dark, set the switch to the "Charge" mode. This will conserve the battery life and charge the battery at the same time: lift the metal lever to release the lid and set to "Charge". The Sun Jar will continue to charge in ?Auto? mode. Winter - Bad weather is bad news for Sun Jars

You may find that in winter, or during cloudy weather, your Sun Jar illuminates for less time than usual, flickers, or does not light up. In times of prolonged bad weather (when there is not enough natural sun to charge your Sun Jar) you can remove the battery and charge it in a normal battery charger. Replace The Battery - Rechargeable batteries have a long, but not indefinite, life. After many charges, the battery may lose its ability to store energy. Open the Sun Jar and lift out the rubber insert and solar panel. The battery is under the solar panel, replace with a standard AA rechargeable battery. Never use a non-rechargeable battery in your Sun Jar. Water Resistance - Kilner Jars have a watertight seal, so your Sun Jar can be left outside in wet weather. After a long time outside, condensation may build up inside, this will not damage the Sun Jar. To remove any moisture build-up, open the lid and ease out the inner workings, empty out the water and replace the inner.

Produkterna levereras av självständiga detaljhandlare belägna runt om i Europa. Leveranstiderna och fraktavgifterna varierar beroende på var återförsäljaren har sitt säte och det valda leveranssättet.

Du kan välja ett av följande leveranssätt:

Vi skickar en leveransbekräftelse till din e-postadress så snart din beställning har gått iväg. Du kan också kontrollera beställningens status på Min profil  Mina beställningar.

Leveranstiden till svåråtkomliga ställen är längre.

Vi gör vårt bästa för att garantera att produkterna som du beställer levereras till dig i sin helhet och enligt dina specifikationer. Om du ändå får en ofullständig beställning eller fel produkter eller det finns någon annan orsak till att du är inte nöjd med din beställning, kan du annullera beställningen eller vilka som helst produkter i beställningen och få full kompensation.

Vissa produkter från Fruugo kan du inte returnera:

Kom ihåg att de produkter du vill returnera måste vara i originalskick med alla tillbehör. Kom ihåg att återförsäljaren förbehåller sig rätten till att inte ta emot de returnerade produkterna och att skicka dem tillbaka till din adress om produkterna bryter mot returvillkoren.

Meddela en retur

Informera oss om din önskan att returnera en beställning eller några produkter i din beställning inom 14 dagar från leveransdatumet. Ange åtminstone följande information:

Vår kundservice skickar specifika instruktioner om hur du ska skicka tillbaka returpaketen till detaljhandlarna. Skicka inte tillbaka returpaketet förrän du har fått instruktionerna.

Om du vill returnera en tung (tyngre än 20 kg) eller stor produkt som kräver specialhantering måste du meddela Fruugos kundtjänst om det via e-post, så att vi kan hjälpa dig att hitta rätt fraktlösning för returtransporten. Kom ihåg, om du returnerar en tung eller stor vara som kräver specialhantering betalar du själv för returtransporten.

Om du vill returnera en produkt eller flera produkter med ett högt värde, det vill säga en produkt vars värde uppgår till 15 000 kr (1 500 euro) eller mer, hjälper vår kundtjänst dig att hitta ett lämpligt leveranssätt. I allmänhet krävs att du använder rekommenderad post och att du försäkrar paket med högt värde, eftersom varken Fruugo eller någon återförsäljare tar på sig ansvaret för leveranser som förloras eller skadas under returtransporten.

Skicka tillbaka produkter till detaljhandlare

Om du returnerar produkter till flera detaljhandlare bör du fördela produkterna på flera paket inför leveransen. Produkterna returneras till den detaljhandlare som levererade produkterna till dig. Exempelvis om din beställning innehåller sammanlagt 6 produkter, av vilka 2 produkter kommer från detaljhandlare A och 4 produkter från detaljhandlare B och du vill returnera alla produkter, borde du skicka iväg två paket. Ett paket borde innehålla 2 produkter från detaljhandlare A och borde levereras till detaljhandlare A:s returadress; det andra paketet borde innehålla 4 produkter från detaljhandlare B och levereras till detaljhandlare B:s returadress.

När du lämnar in returpaketet för returtransport ska du be om kvitto och spara det ifall det behövs vid ett senare tillfälle. Fruugo kan börja behandla återbetalningen så fort som detaljhandlaren mottagit produkterna och accepterat dem. Ju fortare du returnerar produkterna, desto snabbare får du återbetalning. Vi meddelar dig via e-post när produkten har kommit fram till återförsäljaren och har godkänts för retur.

Om varan eller varorna som du har beställt inte är skadade eller felaktiga ansvarar du själv för returkostnaden. Kom ihåg, om du returnerar en tung (över 20 kg) eller stor vara som kräver specialhantering betalar du själv för returtransporten. Å andra sidan, när du returnerar alla produkter från en viss återförsäljare som ingick i din beställning, återbetalar vi den ursprungliga fraktkostnaden som du har betalat. Läs Återbetalning & behandlingstider för mer information.

Skadade leveranser

Om du har fått en skadad, trasig eller defekt produkt kontaktar du Fruugos kundservice så fort som möjligt. Ange åtminstone följande information:

Normalt ber vi dig skicka tillbaka den skadade produkten till återförsäljaren. Så snart produkten har nått återförsäljaren skickar denne dig en ny eller reparerad produkt. Om det inte går att få en annan produkt, eller om du vill annullera beställningen helt och hållet, kontaktar du oss så får du tillbaka hela kostnaden för produkten.

Fruugo kan börja behandla återbetalningen så fort som detaljhandlaren mottagit produkterna och accepterat dem. Ju tidigare du returnerar, desto snabbare får du återbetalning eller en ersättande produkt.

Om den yttre förpackningen av din beställning är tydligt skadad när du får den och du misstänker att också produkterna är skadade, kan du vägra att ta emot leveransen och meddela Fruugos kundtjänst om det. En ersättande produkt levereras till dig så snabbt som möjligt efter att det skadade paketet har kommit fram till detaljhandlaren.

Fler produkter från Suck UK