Exped

Exped Downmat 7 Pump Camping matta

kr2049,00 6 artiklar i lager
Storlek:
EAN:
7640120116118
Antal:
  • Produktreferens: 3570595-9339112
  • Plane icon Skickas inom 24 timmar
  • Frakt från Storbritannien
  • Leveranskostnad till Sverige kr93,88

Exped Downmat 7 Pump Camping matta

Värmeförluster minskar dramatiskt med dun isolering inne i mattan, vilket framgår av EMPA, den schweiziska federala Labaratories för Materials Testing and Research, och fälttester av expeditioner. Den tjocka luftkudde ger också komfort och jämnar ut ojämn mark. Och som ner komprimerar extremt bra, packar Downmats mindre än andra isolerade mattor.

Downmat är oöverträffad för vintercamping och sova på snön. Både låg profil ventiler (pat. Pend) en för inflationen och den andra för deflation säkerställa användarvänlighet. Eftersom ventilerna är plana och inte på mattans kant de inte sticker ut och är därför skyddade och hållbara. Lätta skum block på mattans ändar förhindrar ned från att fly eller att migrera mellan kamrarna. Lamin polyesterväv är både hållbart, lufttätt och fuktresistent. Skalet främsta ytan är i borstad polyester som ger utmärkt halkskydd och komfort närmast huden. Mörka färger torkar snabbt. Sömmarna är hög frekvens svetsade för hållbarhet. Två öglor vid huvudänden kan användas för att fästa packsäck till mattan när den används som en kudde. Ljus och varmt: The Downmat 7 har ett R-värde på 5,9. Vid ungefär samma vikt en standard 2,5 cm självuppblåsande matta har endast ett R-värde av 2,5. Ytterligare EMPA tester visade att vanliga mattor förlorar 3x mer värme till kalla marken än i luften. Slutsatsen: använd en lägre vikt sovsäck med en Downmat till stånd en konsekvent övergripande komfort, och ändå minska vikt och volym

Exped använder bara IDFL-certifierat gåsdun, specialbehandlats för att eliminera effekterna av fuktighet som kan nå mattans inre.

Finns i följande storlekar:

Downmat 7 XS Storlek: 120x52x7 cm / 47x20x2.8 "Vikt: 620 g / 21,9 ozPacked: 23x12 cm / 9x5" Fill Vikt **: 130 g / 5 oz Temperatur: -24 ° C / -11 ° FR-värde: 5,9

Downmat 7 SSize: 163x52x7 cm / 64x20x2.8 "Vikt: 780 g / 27,5 ozPacked: 23x16 cm / 9x6" Fill Vikt **: 150 g / 5,3 ozTemperature: -24 ° C / -11 ° FR-värde: 5,9

Downmat 7 MSize: 183x52x7 cm / 72x20x2.8 "Vikt: 880 g / 31 ozPacked: 23x16 cm / 9x6" Fill Vikt **: 170 g / 6 ozTemperature: -24 ° C / -11 ° FR-värde: 5,9

Downmat 7 LW Storlek: 197x65x7 cm / 77.5x26x2.8 "Vikt: 1150 g / 40,6 ozPacked: 27x14 cm / 11x5" Fill Vikt **: 220 g / 7,8 ozTemperature: -24 ° C / -11 ° FR-värde: 5,9

Produkterna levereras av självständiga detaljhandlare belägna runt om i Europa. Leveranstiderna och fraktavgifterna varierar beroende på var återförsäljaren har sitt säte och det valda leveranssättet.

Du kan välja ett av följande leveranssätt:

Vi skickar en leveransbekräftelse till din e-postadress så snart din beställning har gått iväg. Du kan också kontrollera beställningens status på Min profil  Mina beställningar.

Leveranstiden till svåråtkomliga ställen är längre.

We do our best to ensure that the products that you order are delivered to you in full and according to your specifications. However, should you receive an incomplete order, or items different from the ones you ordered, or there is some other reason why you are not satisfied with the order, you may return the order, or any products included in the order, and receive a full refund for the items.

Certain products purchased at Fruugo cannot be returned. They fall in the following categories:

Please take reasonable care of the goods whilst in your care. Any goods returned must be in a resaleable condition. They must be unworn/unused with original tags attached and in original packaging. It is your responsibility to ensure that the goods are appropriately packaged to ensure they are not damaged in return transit.

Notifying us of a return

If you wish to return an order, or some of the products included in an order, please notify Fruugo customer care within 14 days of receiving the goods, including the following information:

Our customer care will send you specific instructions on how to ship the return package(s) to the retailer(s). Please do not ship the return package before you receive the instructions.

Shipping products back to retailers

Goods must be returned without undue delay and in any event not later than 14 days after notifying us of your cancellation.

If you are returning products to several retailers, you should distribute the products accordingly and send the products to those retailers who shipped them to you initially. 

We strongly recommend that you use registered mail (and insure any high-value packages), since neither Fruugo nor the retailer take responsibility for shipments that are lost or damaged during return transportation.

Please ensure you retain a proof of postage receipt so in the unlikely event your parcel goes missing, you will have proof you sent it.

Refunds

You will be refunded within 14 days of the retailer receiving back the goods. We will notify you by e-mail once the products reach the retailer and are accepted for return. Where a retailer has offered to collect the goods, you will be refunded within 14 days of cancelling your contract.

Unless a product or products you wish to return arrived to you damaged or faulty, you are responsible for the return transportation costs.

Providing you are returning all the products from a specific retailer, we will refund the standard shipping costs you paid for the original delivery. If you chose to pay for a non-standard delivery, we will only refund the cost of our least expensive, standard delivery. 

Damaged or faulty goods

If you receive a damaged, broken, or defective product, please notify Fruugo customer care as soon as possible. Include at least the following information:

We will generally instruct you to ship the damaged product back to the retailer. As soon as it reaches the retailer, they will send you a replacement product. If the replacement can't be made, or if you wish to cancel the order, you will be refunded in full. You will also be reimbursed for reasonable returns postage costs for damaged or faulty goods once we have received your postage receipt.

If the outer packaging of your order is clearly damaged on arrival, and you are suspecting that the products are damaged as well, you can either reject the delivery or accept the goods and sign for them as damaged. In both instances, please notify Fruugo customer care as soon as possible.

Refusing delivery

If you refuse to accept delivery of all or part of your order (where the products or packaging do not appear to be damaged or defective) you will be responsible for the postage charges. Any fees and charges incurred by the retailer due to a package being refused will be deducted from your merchandise refund.

 

Fler produkter från Exped