Exped

Exped DownMat UL 7 M Camping matta (grå)

kr2149,00 Endast 1 artikel kvar i lager
Storlek:
M
EAN:
7640147760936
Antal:
  • Produktreferens: 3570943-7538058
  • Plane icon Skickas inom 24 timmar
  • Frakt från Storbritannien
  • Leveranskostnad till Sverige kr151,30

Exped Downmat UL 7 M Camping matta (grå)

Utmärkt ljus, varma, bekväm och kompakt.

Detta den ultralätta versionen av Downmat sports identiskt höga R-värden. Ändå vikt och packade storlek är i en egen liga. Inflationen är snabbt och enkelt med den Schnozzel Pumpbag som även fungerar som en vattentät kompressionspåse.

Den gåsdun fyllningen reducerar värmeförlust dramatiskt. Och den tjocka luften dämpning i kombination med den lätta polyestertyg är super bekväma och balanserar ut eventuella ojämnheter i marken. Eftersom ned är den mest komprimer fyllning med högsta loft fastigheter skapar ett fenomenalt varm och kompakt matta.

Smart inflation säck ingår: The Schnozzel Pumpbag enambles snabb inflation utan fukt når ner så skulle vara fallet med lung inflation. Den kan också användas som en vattentät kompressionspacksäck.

Separatorer mellan ned fyllda skärmar, till skillnad från traditionella airmats design, förhindrar köldläckage och skapa tjocka, stabila och mycket bekväma cushioning.Industry Award 2011: Downmat UL gjorde det knappt av konstruktion rummet när det vunnit det eftertraktade Outdoor Industry Award.It också fått Redaktionen från det tyska Outdoor Magazine och Gold Award från den holländska Op Pad friluftstidning

Funktioner:

Två platta ventiler, en för inflationen och den andra för deflation möjliggör snabb och enkel hantering. Deras platta utformning och placering från mattans kant ger skydd och öka hållbarheten. Interna hinder på både topp och fotända förhindrar ned skift mellan bafflarna. Mattan är tyget är ett laminat av ultralätt polyester och en helt lufttät och fuktbeständig TPU film. Den övre ytan har en bikakestruktur med halkresistenta egenskaper som fortfarande möjliggör enkel förflyttning med en sovsäck. Sömmar är hög frekvens svetsade för hållbarhet. Observera att det här tyget är inte en punktering resistenta som den som används på standardversioner av mattan och bär en 2 års garanti motsats till 5 års garanti. Lätt och varm: The Downmat UL 7 M till exempel har ett R-värde på 5,9. En ordinarie selfinflating 2,5 cm matta en R-värde på 2,5

Forskning av EMPA, den schweiziska federala laboratorium för material Tester har visat att 3 x mer värme går förlorad till marken än i luften. Detta innebär att en varm matt är mer avgörande än en varmare sovsäck. Expeditionists har ofta sagt att en Downmat sparar dem 20% i sovsäck vikt. Den IDFL certifierad ner behandlas och fuktsäker. Dunet inte kommer från levande mod eller gåslever produktion.

Specifikationer:

Storlek: 183 x 52 x 7 cmWeight: 565 gPacked: 23 x 11 cmFill Wieght: 170 g 700 qinch goosedownTemperature: -24º CR-värde: 5,9

Produkterna levereras av självständiga detaljhandlare belägna runt om i Europa. Leveranstiderna och fraktavgifterna varierar beroende på var återförsäljaren har sitt säte och det valda leveranssättet.

Du kan välja ett av följande leveranssätt:

Vi skickar en leveransbekräftelse till din e-postadress så snart din beställning har gått iväg. Du kan också kontrollera beställningens status på Min profil  Mina beställningar.

Leveranstiden till svåråtkomliga ställen är längre.

We do our best to ensure that the products that you order are delivered to you in full and according to your specifications. However, should you receive an incomplete order, or items different from the ones you ordered, or there is some other reason why you are not satisfied with the order, you may return the order, or any products included in the order, and receive a full refund for the items.

Certain products purchased at Fruugo cannot be returned. They fall in the following categories:

Please take reasonable care of the goods whilst in your care. Any goods returned must be in a resaleable condition. They must be unworn/unused with original tags attached and in original packaging. It is your responsibility to ensure that the goods are appropriately packaged to ensure they are not damaged in return transit.

Notifying us of a return

If you wish to return an order, or some of the products included in an order, please notify Fruugo customer care within 14 days of receiving the goods, including the following information:

Our customer care will send you specific instructions on how to ship the return package(s) to the retailer(s). Please do not ship the return package before you receive the instructions.

Shipping products back to retailers

Goods must be returned without undue delay and in any event not later than 14 days after notifying us of your cancellation.

If you are returning products to several retailers, you should distribute the products accordingly and send the products to those retailers who shipped them to you initially. 

We strongly recommend that you use registered mail (and insure any high-value packages), since neither Fruugo nor the retailer take responsibility for shipments that are lost or damaged during return transportation.

Please ensure you retain a proof of postage receipt so in the unlikely event your parcel goes missing, you will have proof you sent it.

Refunds

You will be refunded within 14 days of the retailer receiving back the goods. We will notify you by e-mail once the products reach the retailer and are accepted for return. Where a retailer has offered to collect the goods, you will be refunded within 14 days of cancelling your contract.

Unless a product or products you wish to return arrived to you damaged or faulty, you are responsible for the return transportation costs.

Providing you are returning all the products from a specific retailer, we will refund the standard shipping costs you paid for the original delivery. If you chose to pay for a non-standard delivery, we will only refund the cost of our least expensive, standard delivery. 

Damaged or faulty goods

If you receive a damaged, broken, or defective product, please notify Fruugo customer care as soon as possible. Include at least the following information:

We will generally instruct you to ship the damaged product back to the retailer. As soon as it reaches the retailer, they will send you a replacement product. If the replacement can't be made, or if you wish to cancel the order, you will be refunded in full. You will also be reimbursed for reasonable returns postage costs for damaged or faulty goods once we have received your postage receipt.

If the outer packaging of your order is clearly damaged on arrival, and you are suspecting that the products are damaged as well, you can either reject the delivery or accept the goods and sign for them as damaged. In both instances, please notify Fruugo customer care as soon as possible.

Refusing delivery

If you refuse to accept delivery of all or part of your order (where the products or packaging do not appear to be damaged or defective) you will be responsible for the postage charges. Any fees and charges incurred by the retailer due to a package being refused will be deducted from your merchandise refund.

 

Fler produkter från Exped