Om din beställning inte har kommit ännu kan du kontrollera din leveransinformation genom att:
- Läs leveransbekräftelsemejlet för att se uppskattat leveransdatum.
- Kontrollera att den angivna leveransadressen är korrekt i leveransbekräftelsemejlet.
- Om din beställning skickades med en spårad leveransservice, kontrollera dina leveransmejl, klicka på länken till vår spårningsportal och kontrollera leveransstatus.
Kontakta återförsäljaren om beräknat leveransdatum för din beställning redan har passerat och du fortfarande inte har fått din vara.
Bästa tipsen: Vi rekommenderar att du hör med en granne eller med ditt lokala utlämningsställe innan du kontaktar återförsäljaren. I vissa länder kan du behöva hämta ut ditt paket från ett lokalt utlämningsställe efter att paketet har lämnats över till den lokala posttjänsten.
För att kontakta återförsäljaren kan du antingen:
- Besöka vårt interaktiva Hjälpcenter (genom att klicka tillbaka en sida) och besvara några korta frågor för att skicka ett meddelande direkt till återförsäljaren eller
- Logga in på ditt Fruugo-konto och klicka på ”Upprätta beställningsförfrågan” för att skicka ett meddelande direkt till återförsäljaren.
Vi förväntar oss att våra återförsäljare svarar dig inom 48 timmar. Vänligen informera återförsäljaren om försenade eller uteblivna beställningar inom en rimlig tid.
Vad gör jag om jag inte har något leveransbekräftelsemejl?
Det är möjligt att din beställning ännu inte har skickats. Om uppskattat försändelsedatum på ditt leveransbekräftelsemejl har passerat, vänligen använd vårt interaktiva Hjälpcenter eller logga in på ditt Fruugo-konto och kontakta återförsäljaren för att ta reda på din beställningsstatus.
Om du inte har fått något mejl från Fruugo efter att du checkade ut kan det bero på att du av misstag har angivit en felaktig e-postadress när du checkade ut. Vänligen använd vårt interaktiva Hjälpcenter som guidar dig till den hjälp du behöver för att lösa situationen.
Vad gör jag om jag angav en felaktig eller ofullständig leveransadress när jag checkade ut?
En fullständig och korrekt adress är nödvändig för att leveransen ska kunna ske. En ofullständig eller inkorrekt adress medför antingen långa leveransfördröjningar, att paketet skickas tillbaka eller att paketet går förlorat. Skicka ett meddelande till återförsäljaren med hjälp av vårt Hjälpcenter eller via ditt Fruugo-konto så snart som möjligt med den korrekta informationen, så kanske de kan ge kuriren rätt information.
Tyvärr kan vi inte acceptera ansvar för ett förlorat paket om du angav en felaktig eller ofullständig adress, och du kommer inte att återbetalas i sådana fall.
Om adressen du angav är fullständig men inte din egen adress: paketet kan levereras till den adressen men det är ditt ansvar att hämta upp varorna.
I sådana fall, och om återförsäljaren går med på att skicka dina varor till korrekt adress, sker det på din bekostnad. Om återförsäljaren inte skickar varorna återbetalas du för varornas kostnad.