Hitta mer information om betalningar

Betalningssäkerhet 

Vi använder ett utbud av branschledande betalningslösningar för att hantera din betalning på ett säkert vis under utcheckningsprocessen online. De här betalningslösningarna och vårt eget utcheckningssystem använder stark kryptering, de senaste säkerhets- och bedrägeriförebyggande verktygen, och är PCI-DSS-kompatibla, så du kan vara säker på att alla betalningar är säkra, och att personuppgifter aldrig äventyras. 

Betalningsmetoder 

Fruugo accepterar en mängd olika betalningsmetoder beroende på vilket land du befinner dig i när du handlar. De accepterade metoderna visas på produktsidorna medan du surfar, och vid utcheckningen. 

Dessa omfattar:

  • Paypal
  • Visa
  • Mastercard
  • American Express
  • Klarna
  • Apple Pay
  • Google Pay
  • Mobilepay
  • iDEAL
  • Afterpay
  • Clearpay
  • BLIK
  • Discover
  • Diners
  • Bancontract Mobile
  • Trustly
  • Sofort
  • Cartes Bancaires
  • Online Banking PL
  • Alipay
  • China Union Pay
  • JCB

Vi försöker att ta betalningen direkt när du gör din beställning, om så sker får du ett beställningsnummer och en e-postbekräftelse omedelbart. I vissa fall behöver betalningen godkännas efter ytterligare säkerhetskontroller, och i sådana fall kommer du att få ett orderbekräftelsemejl så snart betalningen är godkänd och avslutad (vanligen inom 24 timmar).

 Vänligen observera att om du använder Multibanco för att betala för din beställning, och om en återbetalning behöver göras, så kan vi inte utföra återbetalningen till den ursprungliga betalningsmetoden. Om så är fallet kommer en person i vårt team att kontakta dig för att göra återbetalningen till en annan betalningsmetod.

Problem med betalning och avvisade betalningar 

Vi kan inte lämna ut någon specifik information gällande avvisade betalningar. Allmänna anledningar till att en betalning avvisas är:

  • Utgånget kort
  • Ogiltigt kortnummer
  • 3D Säker autentisering misslyckades
  • Otillräckliga medel
  • CVC nekades
  • Begränsat kort
  • AVS nekades (Den faktureringsadress kunden angav är inkorrekt)

Om du har problem med en avvisad betalning föreslår vi att du kontaktar den betalningsmetod du valt direkt för att få mer information. Här följer användbar information för Klarna och PayPal:

Klarna kundtjänst:

Lokala priser 08 – 120 120 10

customer.service@klarna.co.uk 

PayPal kundtjänst:

https://www.paypal.com/uk/smarthelp/contact-us?email=privacy

Accepterad beställning

Din beställning kommer enbart att accepteras när återförsäljaren har skickat iväg dina varor. Hantering av betalning och bekräftelse av din beställning utgör inte ett juridiskt bindande avtal. Fram tills att dina varor har skickats iväg har Fruugo och/eller återförsäljaren rätt att neka din beställning av vilken anledning som helst.