Beskrivning
Beskrivning: För GM-fordon utrustade med ett TPM-system (315 eller 433 MHz Tire Pressure Monitoring) måste en "Sensor Relearn Procedure" utföras efter däckrotation fjärrlåsmottagarmodul eller byte av däcktryckssensor. Denna omlärningsprocess kan utföras med specialverktyget EL-50448. Gäller även 2014 års GM-modeller Däcktryckssensorer på 2012 och senare modeller kan endast läsas med hjälp av vissa utsedda diagnostiska verktyg. Innan däcktrycksövervakningssystemet fungerar normalt registrerar kroppskontrollmodulen ID-informationen för varje position i däcktryckssensorn; Efter byte av däck- eller hjulhastighetssensor, använd följande metod för att läsa däcktryckssensorn. För den specifika metoden, se följande: Steg 1 - Gå in i lutningsläget och sätt växelspaken till " När inlärningen är klar tänds blinkerslampan i 3 sekunder och hornet piper två gånger. För vissa utrustade med däcktrycksövervakningssystem (TPM) , efter att ha bytt ut däckets fjärrlåsmottagarmodul eller bytt ut däcktryckssensorn, måste en "sensorrelearning-procedur" utföras. Denna omlärningsprocedur kan utföras med specialverktyget 50448 Lista över kompatibla fordon: Laddare och batteri ingår inte i paketet. F: Vilka fordon kommer EL-50448 att gälla för Chevrolet Colorado A: Så vitt jag vet kommer detta att gälla för 2012 och 2013 GM bilar och lastbilar. Det kan också fungera på andra märken och modeller. Innan jag köpte den här enheten gjorde jag flera internetsökningar och fann att den här modellen ofta användes uteslutande på General Motors 2012 och 2013. Du bör enkelt kunna hitta Colorado-specifik information. Jag har också lärt mig att 2012 och tidigare GM-fordon har en återställningsprocedur som inte kräver ett återställningsverktyg, så du kanske inte behöver den här enheten alls. :-) F: Vilka GM-bilar kommer EL-50448 TPMS att arbeta med? A: Jag vet inte vilka bilar det kommer att fungera på, men jag är säker på att det kommer att fungera på GM-pickupbilar från 2007 och framåt. Det här är vad jag använder mitt. Mycket lätt att använda. högkvalitativ produkt. F: Det är för Ford expedition xlt 2006, tack A: Nej, det här är endast för GM. EL-50448 Recension: 1. För lastbilar och bilar: Enkelt och billigt, men fungerar bra. Mycket bättre än att gå till en återförsäljare eller däckverkstad för att återställa trycksensorn. Jag använder den på min lastbil och min frus och det tar bara några minuter att återställa alla fyra hjulen. 2. Korrekt visar skärm med lågt batteri: Jag har aldrig haft min TP-sensor programmerad med "blöda" -metoden på min 2007 Tahoe. Innan jag hade det här verktyget kom jag bara ihåg vilket däck som var vilket när jag snurrade dem, men inte längre. Nu kan jag programmera om dem på några sekunder och instrumentpanelens display indikerar korrekt vilket däck som är lågt. Detta verktyg ska följa med fordonet. 3. Lätt att använda: Driften av denna produkt är enkel och tydlig. Som nämnts är det knappast spännande att spendera så mycket bara för att snurra däcken, men med tanke på hur mycket en återförsäljare skulle ta betalt skulle det inte ta många servicebesök för att betala för enheten. När det gäller att arbeta gör den exakt vad den säger att den gör utan dramatik. Sätt fordonet i återställningsläge och tryck på knappen på enheten enligt instruktionerna i bruksanvisningen. 4. Jag kan inte tro att jag behöver ett specialverktyg för att snurra mina däck. Såvitt jag förstår 2010 (2011) och äldre fordon kan du använda vilken stor magnet som helst för att återställa din däcktryckssensor. 2011 (2012) och åtminstone min 2013 Silverado du behöver en av dessa prylar. Detta fungerar som en mästare, den jag hittade refererad via GM: s webbplats. 5. GM-täckning: Deflationsmetoden valideras endast på en Chevrolet Volt 2011 med el-50448 TPMS-omlärningsverktyget och jag kan programmera 4 TPMS på mindre än en minut. El-50448 kan programmera TPMS i GM 2010-2013.
-
Fruugo-ID:
83972719-173205599
-
EAN:
931296364494